ÓRGANS DE PARTICIPACIÓ

Resum de la darrera Assemblea d’AMPA

El dia 27 de novembre va tenir lloc la primera assemblea de l’AMPA del curs 2014-2015. A continuació us resumim els temes tractats:assemblea ampa

Estat de comptes: la Junta informa del pressupost del curs anterior i del pressupost del curs vinent. Algunes famílies es queixen del cost de les comissions bancàries. Expliquem que la majoria són per rebuts retornats, transferències i manteniment del compte però que ho tornarem a parlar amb el banc per veure si podem renegociar.

Activitats extraescolars: a patinatge només hi ha tres nenes, s’ha parlat amb el monitor per mirar de promocionar l’activitat. Quan a l’hambol, fins ara és gratuïta però a partir de la segona avaluació es pagarà una quota de 10-12€. Es fa en col·laboració amb el Pràctiques 2. A piscina hi ha hagut molta demanda, i no hem pogut cobrir totes les peticions, el mateix que assa amb l’anglès. Em aquest darrer cas hi ha llista d’espera i la Junta es compromet a mirar si hi ha possibilitat d’ampliar grups o bé obrir-ne de nous. Es demana portar a consell escolar la possibilitat de que l’escola comenci amb l’anglès a P3.

Comissions: la comissió de camí escolar està aturada perquè l’escola no té contingut respecte al projecte i tampoc hi ha cap pare o mare que hagi pres el relleu de la persona que s’encarregava. Es decideix parlar amb l’equip directiu per avaluar en quina situació està el tema i si hi ha intenció per part de l’escola, es buscarà algú perquè tiri endavant des de les famílies. També es demanen voluntaris per la comissió de festes, un grup que no demana massa dedicació.

Projecte de socialització de llibres: per suplir les carències de comunicació d’un projecte tan important com és aquest s’ha creat una comissió mixta formada per dos mestres (un de cada cicle implicat en el projecte), tres persones representants dels pares i mares (la Rosa, component des de fa temps d’aquest grup de treball; la Luisa, tresorerera de l’AMPA i que per tant té la informació dels comptes del projecte; i la Lourdes, com a presidenta de la Junta de l’AMPA) i un membre de l’equip directiu (l’Àngels, la cap d’estudis).

Informació sobre el procés electoral dels pares i mares representants del Consell Escolar: s’havia de renovar una persona (la Rosa). La participació ha estat molt escassa, la informació per part de l’escola ha estat poca (i amb el temps just per presentar candidatures) i els horaris per anar a votar també poden haver dificultat la possibilitat de participació. De tota manera, és preocupant la manca d’implicació per part de les famílies. Es proposa que l’assemblea de l’AMPA fos abans de les eleccions perquè així es podria motivar als pares i mares assistents a presentar-se i a votar.

El resultat de les eleccions és el seguent:

  • Vots emesos : 48 (de 600 pares i mares amb dret a vot)
  • Vots nuls: 1
  • Miguel Torrijos: 18 vots
  • Carles Melús: 12 vots
  • Marc García: 7 vots

Estat de les obres: s’informa que s’ha solucionat el problema del terra tou del pati infantil i que estem pendents de la documentació del pla d’evacuació per assegurar-nos de si les portes que s’obren en sentit contrari de la marxa són legals en aquesta ubicació.

Insumbissió a la LOMCE: s’explica que el sector pares i mares del consell escolar (amb el suport de la junta de l’AMPA) va presentar la proposta d’insubmissió a la darrera reunió de consell. Els mestres van mostrar molt interès a recolzar-lo i tindrem resposta del claustre a la propera reunió d’aquest òrgan de participació. Si s’acaba aprovant, es signarà  un document i se’ns afegirà a la llista d’escoles insubmises de Barcelona.

Informació sobre el programa de xerrades de l’Ajuntament de Barcelona: tenim previstes dues xerrades, una és “L’ús responsable dels dispositius mòbils” i l’altra és “Els usos moderats de les pantalles”. Es valora la possibilitat de que també puguin assistir els nens i nenes més grans, perquè el contingut els afecta directament. Es consultarà a la persona que imparteixi la xerrada si és convenient.

Casal d’estiu: tot i que va anar força bé, hi ha algunes coses que no ens han agradat del tot, així que valorem la possibilitat de canviar de proveïdor. Ja estem en contacte amb l’empresa que gestiona les activitats del Pràctiques 2.

Sortides culturals: el curs passat vam anar al CCCB i va ser una experiència molt positiva, tant per grans com per petits. Aquest any també buscarem alguna proposta per sortir en familia.

Suggeriments:

  • Algunes famílies voldrien saber si es podria contractar una empresa de menjador que faci servir productes ecològics i de proximitat. Es comentarà aquesta possibilitat al Consell.
  • Es comenta que l’any vinent hi haurà una reducció de l’IVA de menjador i de les activitats extraescolars que actualment és del 21%.
  • Es demana si es pot enviar un mail massiu a les famílies per tractar de trobar qui pugui estar interessat en apuntar més alumnes a les activitats extraescolars d’anglès.
  • Un pare demana que s’obri un fòrum al bloc per intercanviar informació. Es recorda que hi ha eines per participar com el Facebook i el mail i que ningú les fa servir, però que es comentarà a la persona que gestiona el bloc perquè valori la possibilitat del fòrum. També es tindrà en compte tornar a utilitzar la bústia de suggeriments.
  • Per augmentar la informació entre nosaltres, es crearà un suro que es podrà posar i treure cada dia on penjar informació però és imprescindible la col·laboració d’algunes persones responsables que el mantinguin al dia.
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s