ÓRGANS DE PARTICIPACIÓ

Resum del darrer consell escolar

consell-escolar-32Benvolguts i benvolgudes

Com fem sempre, us resumim els temes tractats a la darrera reunió del Consell escolar de centre, celebrada el passat 27 de març:

  1. Resultats de la primera avaluació d’ex-alumnes de Jaume I a l’IES Emperador Carles I: dels 24 nens i nenes que l’any passat van deixar l’escola i enguany es troben a l’Emperador Carles han tingut uns resultats a la primera avaluació molt similars als de la resta de companys. Es comenta que ha estat un any especialment dolent pel que fa als resultats.
  2. Destinació dels ajuts obtinguts amb el Mercadillo Solidari: se’ns comunica que s’han recaptat 1743€ que s’han destinat a 29 sortides i 22 colònies, i queden actualment 73,72€. Es comenta que, com es va establir al principi, per anar a les sortides s’ha de tenir pagat el material escolar. Els criteris que s’han seguit han estat consensualts amb el claustre (treballant cap per cas en funció de la informació directa que tenen) i les mares que participen de manera més activa en el projecte. El sector pares i mares comenta que a l’assemblea de l’AMPA es va acordar que volíem participar en la presa de decisió d’aquests diners (i així ha estat) i que havíem establert uns criteris bàsics pel que fa a la destinació dels diners (com que no es prioritzés un curs sobre l’altre a l’hora de repartir-los). També s’acorda que es pot ampliar la destinació dels diners sempre que s’informi a tothom abans de la celebració del Mercadillo per evitar malentesos. Es remarca que és imprescindible donar tota la informació a tota la comunitat educativa perquè els conceptes quedin ben clars.
  3. Punt d’escolta: es fa un resum de l’estat del projecte (molt similar al que es va parlar en l’anterior consell i que està pendent de donar-se a conèixer als pares i mares en futures reunions). Com a novetats, es comenta que el pròxim 30/04 es portarà a claustre. Es consolida la continuitat del projecte perquè al maig marxen tres persones que hi col·laboren actualment però ja hi ha una nova incorporació i tenen intenció també de seguir demanant persones que s’adaptin al perfil necessari per seguir endavant per molt temps.
  4. NOFC: ja està en marxa la redacció de les Normes d’Organització i Funcionament de Centre que substituiran l’anterior reglament. Recordem que tenen un doble valor: d’una banda, serà normatiu i d’altra, donarà personalitat a l’escola. L’equip directiu ens presenta l’esquelet del document, del qual ha donat el vist-i-plau inspecció. Es tracta d’un document que hem de valorar com  a punt de trobada de tota la comunitat educativa i que es redactarà des del consens.
  5. Indicadors de centre del curs 2012-2013: se’ns presenten les dades elaborades que ha obtingut el Departament d’Ensenyament arran de l’anàlisi de resultats de les proves diagnòstiques i de competència de totes les escoles de Catalunya. El format del document no permet visualitzar-lo correctament i queda pendent de comentar quan s’enviin per correu electrònic i sigui més clar per a tothom.
  6. Preinscripció i matricula: enguany hi ha hagut 45 famílies que han presentat la preinscripció a P3 a la nostra escola i arriben a 54 amb la resta de peticions per a altres cursos. El sector pares i mares felicita a l’equip de mestres pels bons resultats perquè es considera un bon indicador de com han anat les jornades de portes obertes. En espera de com resultin les segones opcions, se’ns comenta que és possible que aquest any es crei una tercera línia per P3, perquè l’Eixample està molt faltat de plaça pública i és possible que la nostra escola acabi absorbint una part d’aquesta petició. Veurem com va endavant tot plegat i si es converteix en un “curs-bolet” o bé s’instaura una tercera línia.
  7. Projecte de reutilització de llibres: els nens de 1er, 3er i 5è hauran de canviar llibres (els que inicien cicle) i això comportarà una despesa considerable. S’haurà de consultar el fons i es cre que serà suficient per no necessitar pujar la qüota (a més, el primer curs no socialitza). Es valora la possibilitat que, en cas que es tracti de molts diners, es faci un mercadillo amb finalitat de recaptar diners per aquest projecte.
  8. Torn obert de paraula:
  • Una mestra demana si es pot avançar el pagament de la quota de les sortides per evitar que aquells cursos que tenen Dansara i Cantània no vegin alterat el funcionament dels assajos en funció de si el nen o nena tenen aquesta despesa pagada. Es seguirà comptant amb l’infant encara que no hi vagi, però això permetrà assajar amb el nombre real de nens que hi aniran sense alterar el bon funcionament de la classe. Es comenta que es parlarà en pròximes reunions de claustre
  • El sector pares i mares pregunta pers i hi ha hagut resposta per part del Consorci respecte a la nostra petició que es revisi el sentit d’obertura de les portes del pati. Ens comuniquen que el Consorci ha dit que no cal perquè en cas d’accident els nens surten sempre acompanyats d’un adult.
  • També es consulta si s’ha solucionat el problema d’imprimació del terra del pati del parvulari i se’n diu que no, que la setmana anterior havien rebut la visita de la responsable d’obres i havia fet un munt d’anotacions però no tenien encara solució.
  • Activitats de l’assemblea groga: en resposta a la petició de l’anterior reunió de que s’establís una comunicació més fluida entre totes les parts de la comunitat educativa, els sector pares i mares informa que hi ha prevista una manifestació el dia 29/03 i una jornada ludica el dia 5/04.
  • Es comenta que uns pares de P3 fan cursos de primers auxilis i han ofert els seus serveis per donar aquesta informació als mestres i els monitors de l’AMPA. L’equip directiu informa que ja està tot en marxa i que aquesta formació s’impartirà ben aviat.
  • Els pares i mares manifesten la seva satisfacció amb els nous professors que s’han incorporat aquest any i volen que consti en acta per si pot servir com a mesura de pressió a l’hora de demanar al Consorci que l’any que ve segueixin amb nosaltres. Es comunicarà aquesta informació als interessats a la propera reunió de claustre.
  • Es consulta sobre el tractament que s’està donant a la problemàtica dels robatoris en alguns cursos i s’explica que s’hi està molt a sobre: s’estan prenent les mesures per evitar-los i també s’està portant a les tutories per treballar-ho de manera grupal.

Fins aquí el nostre resum, però com sempre, us convidem a participar d’aquest important element de presa de decisions enviant un correu a l’AMPA per fer-nos saber la vostra opinió o per encetar qualsevol tema que considereu important.

 

Deixa un comentari