ÓRGANS DE PARTICIPACIÓ

Resum de l’Assamblea General d’AMPA

Com sempre, a continuació us fem un resum del què es va parlar a la darrera Assemblea General d’AMPA el passat dia 28 de novembre.

Estat de comptes:

  1. El casal d’estiu ha resultat deficitari. Hi ha diferència entre el que es va pressupostar i la despesa final perquè pel baix nombre de nens es van contractar menys monitors dels que es preveia.
  2. Material: hi ha un increment a la partida degut a les obres i els nous mobles
  3. Quota de socis: ha sofert un increment important degut a l’obligatorietat d’enguany de pertànyer a l’AMPA per poder socialitzar

Activitats extraescolars: es van cancel·lar els jocs de taula i el racó d’estudi per manca de demanda

– Tasques de les comissions:

  1. Camí escolar: amb la marxa del José Luis aquesta comissió s’ha quedat sense membres; ens ha traspassat tota la informació i es segueixen organitzant xerrades amb el districte i amb l’escola Practiques II que també participa en el projecte. S’acorda parlar amb l’escola per engrescar de nou les activitats relacionades perquè des de l’escola es participa poc, o portar-ho a Consell Escolar.
  2. Nouvinguts: les reunions amb les famílies estan una mica aturades degut a l’absència durant l’any passat de la persona responsable però hi ha interès en reprendre l’activitat. Es proposa crear un protocol que sigui avaluable tot i que possiblement ja existeix.
  3. Mercadillo Solidari: expliquen que el primer dia de la darrera edició de Mercadillo va aparèixer la Guàrdia Urbana i el segon es va haver de fer a l’interior de l’escola. En total es van recaptar 470€. Es parla que l’escola s’ha compromès a informar-nos en detall de com s’estan utilitzant aquests diner. Es comenta que com a AMPA, i donada la nostra implicació en el projecte, hauriem de tenir dret a participar en la presa de decisions sobre les destinacions i de manera general es proposen com a criteris que es destinin preferentment a les sortides pedagògiques sense preferència d’un curs o cicle sobre els altres, que es vagi sobre casos concrets sobre els que es tingui informació de la manca de recursos i que si hi ha romanent es destinin a activitats que ens beneficiïn a tots (com la socialització de llibres). També es parla de fer “Mercadillos temàtics” en funció de les necessitats de l’escola.

Socialització: han participat 107 nens, amb una despesa de 5000€ i un romanent de 13.000€, amb la qual cosa sembla que el projecte té garantida la seva continuïtat pels propers anys si les coses continuen com fins ara.

Estat de les obres:

  1. S’informa que hem aconseguit pujar la barana i posar el tendal del pati d’infantil; el terra de la balconada també sembla solucionat.
  2. No es posaran fonts d’aigua al pati donat que el Consorci considera que amb l’aigua dels lavabos del WC ja és suficient.
  3. Seguim reclamant que es mirin el sentit de les portes d’evacuació, i al consell escolar s’aconsegueix que s’enviï una carta a la constructora perquè faci les valoracions oportunes. També hem demanat el pla d’evacuació per veure si s’ajusta a la legislació vigent.
  4. Pel que fa a l’ombra del pati de grans el consorci diu que no hi ha diners però l’escola comenta que amb l’orientació del pati no hi ha massa solució. També vam comentar al consell que els nens segueixen queixant-se de la calor del menjador però en aquests dos temes l’escola no mostra massa interès. Decidim anar primer a solucionar el problema de les portes i actuem en funció dels resultats que n’obtenim.

Programa de suport educatiu a les famílies: Ja fa un parell de temporades que col·laborem en aquest projecte de l’Ajuntament. Aquest any hem demanat opinió a les famílies sobre els temes que els interessaven més i els escollits han estat:

  1. La comunicació a casa (són dues sessions): 20 de febrer i 6 de març
  2. Per una infància protegida. Seguretat a la xarxa: 18 de març

Casal d’estiu: donada la poca afluència hem decidit buscar alternatives a les que actualment estem oferint. Creiem que la crisi és important però també hi ha famílies que porten els seus fills a altres casals. Ens plantegem externalitzar les activitats i també que els nostres monitors ens presentin una proposta que sigui diferent del que estem oferint fins ara perquè veiem que no funciona. Les queixes principals són que les activitats són poques i similars d’un any per l’altre, que hi ha poca informació sobre el que es farà abans de poder-los apuntar i que no podem accedir a les beques perquè el nostre casal no és obert al barri.
Prenem nota de tots els comentaris i prendrem una decisió en funció dels diferents elements.

Sortides culturals: Aquest any en farem tres en cap de setmana, amb destinacions variades per poder oferir un ventall més ampli a les famílies.

Oncle Buscall: hem aconseguit contactar amb un grup que organitza l’arribada de l’Oncle Buscall, un personatge que s’encarrega de portar el tió a les escoles. Només es farà per a cicle infantil però està previst la seva arribada el dia 13 de desembre.

Festival de Nadal: se’ns comenta la manca d’informació per part de l’escola de la no realització del festival de Nadal. Es comenta que ho han justificant amb una manca de temps per preparar-ho tot durant aquest primer trimestre i que es substituirà amb una representació a l’escola per aquestes dates i una festa a final de curs.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s